Incredible India !! - Reisverslag uit Agra, India van Wytze en Lucille - WaarBenJij.nu Incredible India !! - Reisverslag uit Agra, India van Wytze en Lucille - WaarBenJij.nu

Incredible India !!

Door: Wytze

Blijf op de hoogte en volg Wytze en Lucille

11 Januari 2015 | India, Agra

Incredible India!!

Na een heel erg warm afscheid van iedereen te hebben genomen thuis en op Schiphol zijn we in het vliegtuig gestapt op naar Delhi!! De vlucht was prima. Maar goed nu bij aankomst eerst een bakje koffie en een lekkere browney. Tussen de schreeuwende taxi chauffeurs en de beveiligers met ak47 in hun hand was het moeilijk een taxi te kiezen. We dachten een wat luxere taxi te nemen dat het veiligst was. Maar op aandringen van een soort van veredelde politieman toch naar een loket gelopen om een prepaid-taxi te nemen. Dit was wat officiëler allemaal tot dat we in het taxi busje zaten. Waar we met een gangetje van 35km/u naar de stad hobbelden. Deze 35km/u was het maximum van het busje aangezien die al meerdere malen een ongeluk had overleefd haha onze eerste taxi rit in India dus ! Wel veilig aangekomen en in een prima hotel. Waar we besloten hebben het hier in delhi nog een paar nachtjes uit te zingen. Na een goeie nacht slapen hebben we maar eens een meneer opgezocht die ons wat info kon geven. Na een goed gesprek gaat deze beste man ons helpen de reis naar Raharjstan, Mumbay en Goa te realiseren. Maar eerst naar een tempel! Hier voor hadden we een zo genoemde driver gevonden die ons daar heen kon brengen. Dit was een fantastische rit aangezien er "no rules" zijn wat betreft het verkeer is in India. Een krioelend nest van auto's ,fietsers,voetgangers,tuk tuk,honden,koeien,paarden enz enz. Een chaos maar het werkt haha!!
Na het bekijken van de tempel was het al laat en we waren ook moe dus zijn we terug naar het hotel gegaan. De volgende dag hebben we weer met onze driver (waar we de naam van vergeten) zijn afgesproken om een soort van trip te maken door Delhi. Hebben overheid gebouwen gezien heel veel tempels en een prachtige tuin midden in de stad Delhi waar het ineens lekker ruikt en het vrij rustig is, heel apart! Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan en hebben we onze backpack ingepakt. Een hapje gegeten en ff geskyped met het thuis front en toen lekker geslapen. We hebben voor de volgende dag een een busje geregeld die ons naar Agra brengt waar we de taj mahal gaan bekijken! In dat busje, zijn we nu onderweg naar Agra! Onderweg rijden we door een compleet nieuwe stad! Hoge flat gebouwen die in aanbouw zijn. Echt enorm, en erg oneerlijk omdat dit alleen voor de rijken is. Aangezien er echt heel veel mensen in super slechte conditie op straat en in old Delhi leven. Helaas hebben we old Delhi niet kunnen bekijken. Dit omdat de vice president in delhi komt is old afgeloten! Erg jammer ! Maar goed nu naar Agra en daarna gaan we door naar Jaipur en nog veel meer steden en dorpen!

En dan volgt er natuuuurlijk weer een nieuwe update !

Groetjes uit India en xxx Loes en Wytze

• 13 Januari 2015 - 21:24

Marianne:

Hoi Wytze! Superleuk verslag,..keep it going! Kun jullie ook wat foto's op deze site zetten? Ik heb geen facebook namelijk. Oma vond het skypen prima. Het maakt haar minder ongerust.
    Dikke knuffel M.

• 13 Januari 2015 - 21:39

Berber:

Ha Wytze en Loep!

Klinkt veelbelovend, leuk! Geniet ervan daar en ben benieuwd naar de volgende update!